Čo má rád Majo Cehlár

Reštaurácia je jeden kompaktný celok, pracujúci. v mene spoločného cieľa - spokojného hosťa. Každý vie, že čašníci nemôžu pracovať bez kuchárov. Už menej profesionálov sa zamýšľa nad tým, že ani kuchári by bez čašníkov nedošli k cieľu.

428804
Bankov

A všetci spolu bez pomocných síl. Veď od nich závisí aj to, na akom kvalitnom, udržiavanom tanieri sa jedlo nesie hosťovi. Preto sa mi spojenie personálu kuchyne i obsluhy pod vedením šéfkuchára zdá celkom prirodzené.

Ja totiž zážitkovú gastronómiu vnímam ako divadlo. Hosť si zaplatí lístok a sadne si. Čašník je herec, predvádzajúci show. No a kuchár je zase maliarom, ktorý na tanier namaľuje pekný obraz - jedlo. Ak v tomto predstavení niečo zaškrípe, celý zážitok padá. Kuchyňa i obsluha sa môžu hoci aj pobiť, ale hosť to nesmie pocítiť. Ani na okamžik zapochybovať, že veci sú tak, ako majú byť, že všetko hladko šliape. Keď predstavenie odohráme, opäť si môžeme skočiť do vlasov... J

Hosť právom očakáva, že sa divadlom pokochá, ale aj zabaví, že mu bude príjemne. Preto považujem úlohu čašníkov za veľmi dôležitú. Ich prostredníctvom sa kuchár ocitá nielen za hrncami, ale akoby priamo pred hosťom. Tak mi ako šéfkuchárovi mimoriadne záleží na tom, aby úlohu herca čašník dobre zvládol. „Choď na rajón, ponúkni, odporúčaj, vysvetli...“ hovoril som im často už vtedy, keď som riadil iba kuchyňu.

Samozrejme, na to musí byť v najvyššom manažmente vytvorená priaznivá atmosféra, otvorenosť voči nápadom a podnetom „zdola“, prípadne aj kritike. Veď hotel sú vlastne veľké hodiny s množstvom koliesok - nás zamestnancov. Mám rád, keď tíško ale spoľahlivo tikajú. Stačí výpadok jednej súčiastky a pokazí sa celý stroj. Najviac to cítiť pri veľkým akciách a la firemný teambuilding či svadba, ktoré sú náročné pre kuchyňu, obsluhu, ale aj pre ostatných našich hotelových kolegov.. Nie nadarmo ich mnohí považujú za najkrajší deň, preto musí „predstavenie“ prebehnúť stopercentne, bez chybičky.  Zladené do stoviek detailov. Od historického hotela, dokonca najstaršieho hotela na Slovensku, to hosť požaduje dvojnásobne.

Majo Cehlár  (30) - po deviatich rokoch práce v rôznych košických gastroprevádzkach sa stal šéfkuchárom hotela Bankov. Od tohto leta riadi tamojšiu kuchyňu aj servis.

© 2014 News and Media Holding

Diskusia (0reakcií)

Nájdi reštauráciu alebo hotel