Pred dvoma týždňami vzbudila pozornosť správa v denníku Nový Čas, že v prevádzkach najväčšej slovenskej sieti reštaurácií Medusa Group zasahovala Finančná správa a jej inšpektori zobrali na kontrolu niekoľko pokladníc. Skupina v svojom stanovisku potvrdila, že Finančná správa síce niekoľko pokladníc zobrala, „nebolo ich ale viac ako desať,“. Kontroly označila ako bežnú rutinu, ktorá nemá vplyv na prevádzku kontrolovaných podnikov a označila celé dianie okolo kontrol za mediálnu kauzu. Toto stanovisko zopakovala, aj keď sa TREND včera pýtal na najnovší vývoj situácie okolo kontroly pokladníc.

Medusa Group bola v minulých rokoch známa dynamickým rastom a neustálym otváraním nových prevádzok. Tých má momentálne okolo 40 a podľa informácií na jej webovej stránke otvárala štatisticky priemerne tri ročne, ale v roku 2010 ich bolo napríklad päť.

Minulý rok neotvorila ani jednu a podľa všetkého sa predbežne „zadrhla“ aj jej väčšia expanzia na český trh. Tu mala otvoriť v najbližších týždňoch v Prahe, v novej časti obchodného centra Chodov reštauráciu značky Wagamama a tiež reštauráciu Kubu. Od zmluvy však Medusa Group podľa informácií TREND-u nedávno odstúpila, čo je pri tomto type zmlúv, ktoré sa uzatvárajú aj niekoľko rokov dopredu, pomerne zriedkavé a nezvyčajné. Tak isto zatvorila trojposchodovú reštauráciu, bar a rockový klub Barrock na Václavskom námestí, ktorý skupina otvorila len na jeseň 2015. Koncept ale v Prahe (vraj) nemá končiť, má sa len presunúť na iné miesto.

Z 13 prevádzok značky Wagamama o ktorých sa hovorilo v októbri 2015, že plánuje postupne skupina otvoriť v Česku (5) a Rakúsku (7) zostalo zatiaľ pri jednej, bratislavskej. Taktiež z 20 plánovaných pivární Klubovňa otvorili šesť, zatiaľ poslednú v septembri 2015 v Karlovej Vsi v Bratislave.

Ku koncu februára skončila Medusa Group po troch rokoch aj spoluprácu so známym šéfkuchárom Martinom Korbeličom, ktorý sa podieľal na tvorbe menu aj výchove kuchárov. Jeho úlohy podľa vyjadrenia skupiny prebrali senior brand šéfkuchári zodpovední za jednotlivé siete a značky.

Medusa Group sa k aktuálnej situácii a ďalším rozvojovým plánom zatiaľ vyjadrovať nechce. Na otázky TREND-u o pražských prevádzkach a ďalších plánoch skupiny odpovedala Tamara Pavelková, šéfka marketingu Medusa Group stručne. „Vzhľadom na aktuálnu situáciu na trhu, či reakciu trhu na naše aktivity nebudeme žiadne naše ďalšie aktivity až do momentov tesne pred otváraním nových prevádzok komentovať,“ konštatovala.