Trendy v stravovaní pre rok 2019

495304
27.5.2019 / Milan Debnár
istock

Najdôležitejšie pri inováciách v potravinárskom priemysle je, aby boli v súlade s aktuálnymi trendmi, ktoré ovplyvňujú spotrebiteľov. V potravinárstve je všeobecným trendom zameranie na ekologický a zodpovedný prístup k potravinovému biznisu. Na strane producentov aj konzumentov rastie záujem o pôvod a kvalitu potravín, životné podmienky zvierat, nutričnú hodnotu a v neposlednom rade aj férovosť obchodu. Spotrebiteľ chce poznať príbeh svojho jedla, lebo jedlo už dávno nie je len nutnosťou a primárnou potrebou. Znižovanie aditív, tradičné domáce receptúry, používanie zabudnutých surovín, šetrné enviromentálne postupy, ekologicky pestované produkty sú nielen trendom, ale už aj nevyhnutnosťou.

Spotrebiteľ chce na tanieri priemyselné výrobky, ktoré by sa čo najviac podobali produktom pripraveným doma. S tým súvisí aj návrat k tradičným pokrmom aj k zložkám, ktoré sa už dlho nepoužívajú. Veľkej obľube sa teší aj trend lokálnosti. Zelenina od farmárov, vlastnoručne vypestované bylinky na balkónoch, v domácnostiach, či farmárske trhy sú čoraz vyhľadávanejšie.

Komora motivuje výrobcov

„Po úspešnom otvorení prvého ročníka súťaže Ceny Potravinárskej komory Slovenska chceme aj tento rok upozorniť našich výrobcov potravín, aby do nej prihlásili svoje produkty. Je to možnosť, ako ukázať či už odbornej verejnosti, médiám či spotrebiteľom, že kvalitné produkty máme aj na Slovensku“, hovorí Jana Venhartová, riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska, združenia, ktoré je jediným zástupcom Slovenska v strešnej európskej organizácii potravinárskeho a nápojového priemyslu FoodDrink Europe.

Na slovenskom trhu je množstvo zaujímavých producentov, ktorí sa venujú trendom v potravinárstve, idú dopredu a získavajú ocenenia po celom svete. Čoraz viac z nich sa dobrovoľne zaväzuje, že budú používať kompostovateľné a recyklovateľné obaly a svoju úlohu zohráva aj schválený zákaz viacerých jednorazových plastových produktov, ako sú obaly na jedlo a nápoje či plastové slamky.

Víťazi nielen domácich súťaží

Jedným z minuloročných víťazov súťaže o Cenu Potravinárskej komory Slovenska je napríklad spoločnosť McCarter, ktorá je výrobcom renomovaných značiek Body&Future, Rio Fresh, Rio Fusion, Zeus a V12. Na jednom z najväčších svetových veľtrhov potravín a nápojov Gulfood Dubai získal cenu za najinovatívnejší produkt jedinečný nealkoholický nápoj s vysokou dávkou kolagénu.

Ďalšou slovenskou firmou zastúpenou medzi víťazmi v jednotlivých kategóriách bola aj spoločnosť Agrokarpaty Plavnica, ktorá sa venuje pestovaniu liečivých rastlín na výrobu čajov a Unilever, ktorá patrí medzi jedného z najväčších dodávateľov výrobkov pre osobnú starostlivosť a o starostlivosť o domácnosť, potravín a nápojov.

Treba dúfať, že tento rok sa opäť prihlásia zaujímavé spoločnosti a predstavia nové produkty, na ktoré sú patrične hrdí. Do súťaže o Cenu Potravinárskej komory Slovenska môžu prihlasovať svoje produkty od 1.mája.

© 2019 News and Media Holding

Diskusia (0reakcií)

Nájdi reštauráciu alebo hotel