Úspešná slovenská káva

Káva Ebenica od slovenskej firmy Elicsire sa dostala medzi 10 najlepších v Európe

389317

Roky testuje americký magazín Coffee Review kávy zo všetkých kútov sveta a od výrobcov z celej planéty a robí rebríčky najlepších káv v niekoľkých kategóriách. Tento rok sa v nich objavilo nové meno – káva s menom Ebenica.  Krajina výrobcu – Slovenská republika.

Kávu s týmto názvom, presnejšie tri druhy – Harmonelle , Piano a Intensivo poslala do USA na testovanie slovenská firma Elicsire, ktorú vlastnia švagrovia Marek Fajčík a Roman Krajniak.  Ani jeden z nich nepochádza z „kávového“ biznisu, ako hovoria, boli len vášniví kávičkári. Po tom, čo jeden bol zamestnaný vo farmaceutickej brandži a druhý v pivovarníckej, chceli vyskúšať niečo iné a rozbehnúť vlastný biznis.

„Začínali sme úplne od  nuly, postupne sme sa dostali na nejakú úroveň, mali sme dobré ohlasy na našu kávu z našej kaviarničky, ktorú sme otvorili vlastne ako marketingový nástroj, aby sme priamo na pľaci zisťovali ako naša káva ľuďom chutí, „ vysvetľoval na tlačovej besede Marek Fajčík.

Po úspechoch doma, keďže nielen káva ľuďom chutila, ale aj jej obal sa dostal do finále Národnej ceny na dizajn, si povedali, že by ich zaujímalo, ako by ich“výtvor“ obstál v medzinárodnej konkurencii. Preto sa rozhodli poslať svoje tri značky kávy, ktoré patria pod ich vlajkovú loď rad Ebenica do USA magazínu Coffee Review.  

Prihlásili ich do kategórie Espresso a ako hovoria, výsledok a hodnotenie ich v dobrom šokovalo. Všetky tri kávy, ktoré tam poslali, ocenili porotcovia 90 bodmi zo 100 možných, čo by napríklad na medzinárodných vinárskych súťažiach, kde je tiež 100 bodová stupnica, znamenalo zlaté medaily.

Zdroj: Foto: Jarmila Horváthová

Ešte príjemnejšia správa prišla v podobe poradia TOP káv Európy, ktoré im potom magazín poslal. Všetky ich kávy sa umiestnili svojimi bodmi v prvej desiatke v Európe. Vyhrala káva od holandského výrobcu, druhá bola talianska.  Potom nasledovali (pre nás prekvapilo) kávy z Ruska, ale od firmy, ktorá dodáva kávu priamo prezidentovi Putinovi. Pre porovnanie, najvyššie ocenené kávy mali 92 bodov. Až za nimi boli všetky známe zahraničné značky, ktoré sú etablované na slovenskom trhu.

Podľa Romana Krajniaka sú stúpencami filozofie, že to najlepšie nemôže byť všade, preto prevádzkam, ktoré sa pre Ebenicu rozhodnú, zaručujú istú exkluzivitu. Napríklad z hotelov ju má v Bratislave len Hotel Devín, ktorý sa pre nich rozhodol ako pre slovenského výrobcu, ale samozrejme najmä mu vyhovovala kvalita tejto kávy a celkový prístup firmy.

V menších mestách ju bude mať vždy jedna kaviareň. Pre ich druhý rad – Signatura, ktorý je určený pre horeca segment, takéto obmedzenia neplatia.

Okrem „normálnej“ pripravujú aj bezkofínovú kávu – dve značky – pre tehotné ženy a kardiakov, obidve sú certifikované a predávajú sa v lekárňach. V najbližších mesiacoch by mal prísť na trh aj ďalší rad – Gurmánka, ktorá bude určená pre širší okruh užívateľov.

© 2013 News and Media Holding

Nájdi reštauráciu alebo hotel