Predium 2001 bodovalo po Budapešti aj v Modre

16676
11.9.2003 / Jana Janků

„Zložiť víno a narezať kupáž je umenie, to sa musí vedieť. Otcovi a synovi Handzušovcom z Vinárstva Vinanza Vráble sa to v prípade bieleho akostného vína Predium ročník 2001 podarilo.

"Je to moderné európske víno," takými slovami ohodnotil víťaza súťaže Metro víno roku 2003 a zlatého medailistu šéf poroty, známy slovenský enológ profesor Fedor Malík. Pridal sa k tým, ktorí kvalitu tohto produktu nedávno ocenili na svetovej výstave vín v Budapešti, kde sa mu ušla strieborná medaila.

Nadnárodná veľkoobchodná spoločnosť Metro Cash & Carry, ktorá vstúpila na slovenský trh pred dvoma rokmi, zorganizovala vinársku súťaž na Slovensku prvýkrát ako súčasť osláv narodenín firmy. Toto zápolenie sa má stať tradíciou.

Riaditeľ spoločnosti Makro/Metro ČR a SR Allard Sjollema netají, že je to jeden zo spôsobov, ako upútať pozornosť odberateľov, medzi ktorých patria významnou mierou majitelia či prevádzkovatelia reštaurácií a hotelov. Za dôležitú pritom považuje poradenskú činnosť napríklad pri zostavovaní nápojových i jedálnych lístkov.

Šéf poroty Fedor Malík (tretí zžava) a hlavný sommeliér Metra František Ježek (vpravo) so sommeliérmi obchodnej spoločnosti.Preto má spoločnosť skupinu vlastných vyškolených sommeliérov, ktorým šéfuje František Ježek. Hoci päť slovenských veľkopredajní Metro má v ponuke aj množstvo zahraničných vín, o medaily v súťaži Metro víno roku 2003 sa mohli uchádzať výlučne domáci producenti. Veľkosť firmy nerozhodovala.

Stačilo, že zaručila dodávku 3 000 fliaš jednej vzorky vína. A tak sa napríklad hneď za Rizling vlašský 2000 z neskorého zberu od známych výrobcov z tokajskej oblasti manželov Ostrožovičovcov z Veľkej Tŕne zaradilo na tretiu priečku akostné víno Muškát Otonel 2002 menšieho výrobcu Vladimíra Valenta z Bratislavy-Vajnor.

Do tohtoročnej súťaže Metro víno roku 2003 sa prihlásilo desať výrobcov s 59 vzorkami. Porota ich hodnotila v Enotéke Modranova v Modre podľa medzinárodných kritérií.

Desať najlepších vín zaradila spoločnosť Metro Cash & Carry Slovakia do svojho sortimentu. Jej predstavitelia však naznačili, že špičkovým slovenským vínam môžu pomôcť dostať sa aj do medzinárodnej siete týchto veľkopredajní, ktoré už možno nájsť v 24 krajinách. Pravda, šancu na úspech majú najmä expresívne, krásne a poetické vína, naznačil F. Malík.

Diskusia (0reakcií)

Nájdi reštauráciu alebo hotel
Víno roka